logo
loading
basket
تصویران لوگو تصویران تصویران
X

مقایسه دوربین A7R III با A7R IV

مقایسه دوربین A7R III با A7R IV

17 شهریور 1398

مقایسه دوربین A7R III با A7R IV

مقایسه دو دوربین سونی A7R III و A7R IV

بیشترین تمرکز دوربین های خط R در سری A7 سونی همیشه بر روی رزولوشن بوده است. بعد از به کار بردن سنسور یکسان در دو مدل قبلی یعنی A7R II و A7R III، سونی این بار از دوربین فول فریم A7R IVبا اولین سنسور 61 مگاپیکسلی دنیا رونمایی کرده است. برای بررسی مشخصات دیگر Sony A7R IVو تفاوت های این دو مدل غیر از رزولوشن بالا، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

نقاط مشترک A7R III و A7R IV :

- تثبیت کننده سنسور 5 محوره با 5.5 استاپ جبران نوردهی

- عکاسی متوالی با سرعت 10 فریم در ثانیه و ردیابی AE/AF

- عکاسی داخلی

- ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 100 مگابایت در ثانیه

- ضبط ویدئوی Full HD با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه

- نمایشگر LCD 3 اینچی لمسی با کیفیت 1.44 میلیون نقطه

- باتری NP-FZ100

- ورودی میکروفون و خروجی هدفون 3.5 میلیمتری

 

 

تفاوت های A7R IIIوA7R IV:

1.کیفیت تصویر

Sony A7R IV دارای یک سنسور 61 مگاپیکسلی است. کاربرد چنین رزولوشنی در بازار دوربین های فول فریم بی سابقه می باشد. پیش از این،با کیفیت ترین سنسور متعلق به دوربین Canon 5DSR با رزولوشن 50.6 مگاپیکسل بود. A7R III نیز به یک سنسور 42.4 مگاپیکسلی مجهز است.

سنسور هر دو دوربین از نوع BSI می باشد. طبق اظهارات سونی، سنسور جدید 61 مگاپیکسلی قابلیت ارائه 15 استاپ داینامیک رنج را در ISO های پایین دارد. محدوده حساسیت هر دو مدل یکسان و 100-32000 ISOاست که می توان آن را تا حداکثر 102400 و حداقل50 گسترش داد. هر دو دوربین می توانند با فرمت RAW و وضوح 14 بیت با گزینه های فشرده و غیر فشرده عکاسی کنند. در A7R IV، شما می توانید نسبت ابعاد بیشتری مثل 4:3 و 1:1 را انتخاب کنید.

 

  1. تغییر پیکسل

A7R III اولین دوربین سونی با قابلیت تغییر پیکسل در زمان عکاسی بود. این مدل چهار عکس متوالی ثبت کرده و سنسور را با یک پیکسل بین هر فریم تغییر می دهد. با استفاده از نرم افزار Sony Imagine Edge می توانید این چهار تصویر را با هم ترکیب کرده و عکسی با رزولوشن رنگی بیشتر خلق کنید. در این فرآیند تعداد مگاپیکسل ها ثابت می ماند.

این تکنولوژی در A7R IV ارتقاء یافته است. دوربین جدید سونی می تواند 16 عکس متوالی گرفته و سنسور را با نصف پیکسل در هر تصویر تغییر دهد. به این ترتیب نه تنها رزولوشن رنگی افزایش می یابد، بلکه تعداد مگاپیکسل ها را هم می توان تا 240 مگاپیکسل گسترش داد. با این حال همچنان باید از نرم افزار برای ترکیب فریم ها استفاده کنید.

 

  1. اتوفوکوس

A7R IV از 567 نقطه تشخیص فاز که تقریباً 74 درصد عرض و 99 درصد طول سنسور را می پوشانند، استفاده می کند. A7R III دارای 399 نقطه در 68 درصد محدوده سنسور است. اما هر دو دوربین 425 نقطه تشخیص کنتراست هم دارند. حساسیت نور کم هر دو مدل -3Ev می باشد. 

دوربین جدیدتر از آخرین پردازنده تصویر و الگوریتم اتوفوکوس بهره می برد. در این الگوریتم رنگ، روشنایی و فاصله سوژه با کمک تکنولوژی Al پیشرفته آنالیز و پردازش می شود. علاوه بر این، تشخیص چهره و چشم نیز در زمان عکاسی و تصویربرداری انجام می شود. A7R III از این الگوریتم جدید برخوردار نیست اما اتوفوکوس چشم از طریق آپدیت سیستم عامل به این دوربین اضافه شد. همچنین، هر دو مدل قابلیت فوکوس روی چشم حیوانات را هم دارند.

 

  1. APS-C

دوربین A7R IV در حالت crop از رزولوشن 26.2 مگاپیکسل استفاده می کند که همچنان کیفیت خوبی برای استانداردهای امروزی محسوب می شود. تعداد نقاط تشخیص فاز در این حالت به 325 نقطه می رسد. بنابراین به نظر می رسد که دوربین جدید سونی می تواند یکی از تطبیق پذیرترین محصولات سری A7 باشد که برای عکاسان طبیعت، استودیو، ورزشی و حیات وحش ایده آل است.

یکی دیگر از مزایای برش APS-C، قابلیت های بیشتر بافر به دلیل کار با رزولوشن پایین تر می باشد. در حالت فول فریم دوربین می توان با سرعت 68 فریم در ثانیه عکاسی کرد که این نرخ سه برابر حالت 26 مگاپیکسلی است. برش APS-C در مدل A7R III هم وجود داشته و با رزولوشن 18 مگاپیکسل کار می کرده؛ اما تعداد نقاط تشخیص فاز دو دوربین تقریباً یکسان است. البته که رزولوشن کمتر قابلیت های بیشتری برای بافر این مدل هم فراهم می کرده است.

 

 

  1. اتوفوکوس چشم و ویدئو

هر دو دوربین توانایی ضبط ویدئوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و در حالت Super35 (APS-C) را دارند. به دلیل اینکه A7R IV با تعداد پیکسل های بیشتری در حالت کراپ کار می کند، تصاویر واضحتری ارائه می دهد. این مدل دارای سیستم اتوفوکوس ارتقاء یافته هیبریدی و ردیابی لمسی فوکوس خودکار است. اما مهمتر از همه قابلیت Eye AF می باشد که برای اولین بار برای فیلمبرداری مورد استفاده قرار می گیرد. تمام دوربین های قبلی فقط می توانند تشخیص چهره را در زمان ضبط ویدئو فعال کنند. ویژگی ردیابی چشم را می توان با ضربه زدن روی شخص از صفحه نمایش فعال کرد.

دو محصول تنظیمات مشترک دیگری هم دارند که از جمله آنها می توان به پروفایل های Slog2، S-Log3 و HLG اشاره کرد. محدوده حساسیت هر دو مدل هم یکی بوده و 100-32000 است. علاوه بر این، سونی اتصالات دوربین A7R IV را به گونه ای طراحی کرده تا بتواند با سیگنال دیجیتال میکروفون جدید شات گان ECM-B1M و کیت آداپتور XLR-K3M XLR برای ارائه کیفیت صدای بهتر کار کند.

 

  1. منظره یاب

دوربین های بدون آینه در حال ورود به مرحله تازه ای از تحول منظره یاب ها هستند. پس از منظره یاب دوربین A7R II با وضوح 2.3 میلیون نقطه، و A7R III با کیفیت 3.6 میلیون نقطه، سونی این بار وضوح 5.7 میلیون نقطه را برای دوربین جدید خود در نظر گرفته است. مشخصات دیگر دو دوربین شبیه بهم هستند: هر دو دارای پنل های 0.5 اینچی OLEDبوده و قدرت بزرگنمایی آنها 0.78x است.

 

  1. گریپ و کنترل

اندازه بدنه دوربین A7R IV کمی بزرگتر از مدل قبلی بوده و وزن آن هم کمی بیشتر می باشد. در این دوربین فضای بیشتری برای قرار گرفتن انگشتان در زمان کار با لنزهای بزرگ در نظر گرفته شده است. با توجه به گریپ تازه، Sony گریپ باتری جدیدی را معرفی کرده (VG-C4EM) که با طراحی A7R IV هماهنگی داشته باشد. اندازه جوی استیک AFو دکمه AF-ONهم بزرگتر شده است. همچنین، به شاخص جبران نوردهی یک دکمه برای قفل کردن و باز کردن قفل اضافه شده تا از روشن شدن تصادفی آن جلوگیری شود. طراحی و محل قرارگیری دکمه پشت هم تغییر کرده است.

علاوه بر این، پاسخگویی صفحه نمایش لمسی هم در مدل جدید بهبود یافته و تقریباً 1.5 برابر سریعتر از A7R III کار می کند.

 

 

  1. کیفیت ساخت

A7R IV از ساختار مقاومتری در برابر رطوبت و گرد و خاک برخوردار است. بدنه هر دو مدل از آلیاژ منیزیوم سبک و با دوام ساخته شده و روی مانت لنز آنها شش پیچ قرار دارد. بخش شاتر هم برای کاهش شوک شاتر به دلیل رزولوشن بالای دوربین جدید دوباره طراحی شده است.

 

  1. کارت های مموری

A7R III و A7R IV دو اسلات برای نصب کارت های حافظه SD دارند. هر دو محفظه مدل جدید با UHS-II هم سازگار هستند، در حالی که A7R III فقط یک اسلات سازگار با UHS-II داشت. علاوه بر این، می توانید تنظیمات دوربین بیشتری را روی کارت حافظه ذخیره کرده و آنها را با دوربین های دیگر خوانده یا به اپلیکیشن موبایل Imaging Edge انتقال دهید.

 

  1. گزینه های اتصال به اینترنت و انتقال تصاویر

اتصال هر دو مدل با استفاده از رابط USB انجام می شود اما A7R IV قابلیت اتصال وایرلس به اینترنت را هم دارد. این دوربین از اتصال اینترنت 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند تا بتواند عکس ها را در زمان کار با دوربین کنترل کرده یا انتقال دهد. عملکرد FTP نیز در این مدل ارتقاء یافته و امکان ارسال تصاویر به یک سرور  FTPاز راه دور را در حین عکاسی ارائه می دهد. مدل جدید با استفاده از اپلیکیشن می تواند در زمان خاموش شدن هم تصاویر را به گوشی موبایل یا تبلت منتقل کند.

اگر ترجیح می دهید که با رابط USB به اینترنت متصل شوید، A7R IV با رابط 3.2 Gen 1 می تواند در مقایسه با پورت 3.1 Gen 1 مدل A7R III، کار انتقال اطلاعات را دو برابر سریعتر انجام دهد

شما اولین نظردهنده باشید

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه، باید در سایت لاگین نمایید.

مقایسه
نمایش مقایسه
x