logo
loading
basket
تصویران لوگو تصویران تصویران
X

دوربین بدون آینه خود را به یک دوربین سینمایی ارتقاء دهید

دوربین بدون آینه خود را به یک دوربین سینمایی ارتقاء دهید

04 اسفند 1396

دوربین بدون آینه خود را به یک دوربین سینمایی ارتقاء دهید

دوربین های بدون آینه اندازه کوچکی دارند اما برخی اوقات در مقایسه با دوربین های سینمایی کیفیت تصویر بی نظیری را ارائه می دهند. این نوع از کیفیت تصویر به سینماگران اجازه می دهد تا به تصاویری دست پیدا کنند که با دوربین های خود قادر به دستیابی به آن نیستند. با این حال، ارگونومی دوربین های بدون آینه برای تصویربرداری سینمایی مناسب نیست. قطعاً شما می توانید با نصب دوربین بدون آینه بر روی سه پایه تصاویری بدون لرزش ثبت کنید، اما منظره یاب داخلی در دسترس نیست، صفحه LCD کوچک بوده و گاهی در نور زیاد خوانایی چندانی ندارد، و به دلیل کمبود نقاط نصب بر روی بدنه دوربین استفاده از لوازم جانبی با محدودیت مواجه است. اما خوشبختانه، در حال حاضر می توان دوربین های بدون آینه را نیز به یک دوربین سینمایی تبدیل کرد.

اولین گام در این راه، تهیه یک پلتفرم برای چیزی است که قصد ساخت آن را دارید. بهترین راه برای این کار استفاده از یک پایه می باشد. بیشتر بیس پلیت و شولدرها برای نصب میله هایی دارند که موازی با لنز دوربین است. از بیس پلیت های با قابلیت نصب میله؛ بسیاری با سیستم 15 میلیمتری پشتیبانی سبک (LWS) کار می کنند که مشخص می کند دو میله لوازم جانبی 15 میلیمتری درست در زیر لنز و با فاصله 60 میلیمتری از هم  و با فاصله 85 میلیمتر از مرکز لنز قرار گرفته اند.

به وسیله سیستم 15 میلیمتری LWS می توان با مت باکس ها، لنزها و دیگر لوازم جانبی که این استاندارد میله را به کار می برند، تصویربرداری نمود. تنها باید توجه داشته باشید که تمام پایه هایی که از میله 15 میلیمتری استفاده می کنند، با استانداردهای LWS منطبق نیستند. بنابراین باید قبلاً در مورد آنها تحقیق کنید. اکثر تولید کنندگان کیت های اصلی پایه را برای دوربین های خاص ارائه می دهند. این کیت ها نه تنها پایه هایی با میله هستند؛ بلکه یک کیج دوربین و حتی فراتر از آن هم می باشند. این یک گزینه عالی برای افرادی است که برای اولین بار قصد ساختن این ریگ دوربین را دارند.

کیج ها لوازم جانبی بسیار خوبی برای دوربین های بدون آینه می باشند. آنها نه تنها از بدنه دوربین محافظت می کنند، بلکه نقاط مانت را برای نصب هر نوع لوازم جانبی فراهم می کنند.

همانطور که دوربین ها کوچکتر شده اند، بنابراین وسایل جانبی هم تغییر می کنند. در حال حاضر مت باکس ها در اندازه های کوچکتر تولید می شوند اما همان ویژگی مدل های بزرگ را دارا هستند. مت باکس هم به دوربین شما ظاهری حرفه ای می دهد، و هم کیفیت سینمایی به تصاویر می بخشد. از آنجا که فیلترهای نوری قبل از هر نوع فشرده سازی یا تبدیل تصویر را تغییر می دهند، می توانید به ظاهر کلاسیک و استایل های تصویری مختلف دست یابید. فیلترهای ND به شما کمک می کنند از طریق کاهش نور اضافی به حرکات نرمتری دست پیدا کنید. علاوه بر این به شما امکان باز کردن عدسی لنز را در حین حفظ سرعت شاتر طولانی تر نیز می دهند. همچنین فیلترهای سینمایی اختصاصی 4×4 و 5.65×4 اینچ طراحی شده برای مت باکس ها بطور کلی از کیفیت بالاتری نسبت به فیلترهای پیچی یا فیلترهای ND برخوردار می باشند.

موضوعی که اغلب در این باره نادیده گرفته می شود نیروی مورد نیاز دوربین است. دوربین های بدون آینه کوچک فضای زیادی برای باتری های قوی ندارند. خوشبختانه این مسئله می تواند به راحتی برطرف شود. باتری های دوربین های تصویربرداری مانند باتری های V-mount می تواند برای کل روز نیاز شما را برطرف کنند. فقط باید اطمینان حاصل کنید که کابل مناسب برای دوربین خود را به کار ببرید. همچنین باتری ها و پلیت های باتری به همراه پاور دیستری بیوتر  با D-tap یا دیگر خروجی های مختلف لوازم جانبی می توانند نیروی مورد نیاز کل ریگ را تأمین کنند.

صفحه نمایش دوربین های بدون آینه برای فریم های ابتدایی مناسب است. اما اگر به دنبال ترکیب بندی های دقیق تر بوده و می خواهید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما نور و فوکوس مناسبی دارند، باید برای خرید یک مانیتور جدا هزینه کنید. برای کسانی که به دنبال تجربه کار با دوربین های سینمایی سنتی هستند، یک منظره یاب الکترونیکی (EVF) بهترین گزینه خواهد بود. فراموش نکنید که برای نصب مانیتور یا EVF بر روی دوربین به یک بازوی مفصل دار نیاز دارید. و یا میتوانید از اوپتیکال ویوفایندر به روی LCD دوربین نصب نمود و استفاده کرد .

شما اولین نظردهنده باشید

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه، باید در سایت لاگین نمایید.

مقایسه
نمایش مقایسه
x